.
.
 

Social media

Social media zijn niet meer weg te denken. Meer dan driekwart van de Nederlandse bevolking kent Facebook, YouTube, Twitter en LinkedIn. Ik behoorde dus bij die andere kwart en kende het natuurlijk wel maar wou nooit aan Facebook. Het is een eenvoudige manier om (potentiële) klanten te bereiken lees ik overal op internet. Ook voor de vindbaarheid op Google is het vandaag de dag dus echt nodig.

Ik stelde mezelf de afgelopen weken de vraag, zou social media ook mijn bedrijf een boost geven?
Aandacht krijgen voor je bedrijf en product is relatief duur via kanalen als radio, krant en tv. Daarnaast is het lastig om duurzaam contact te maken met klanten via deze kanalen. Via social media kun je snel een groot publiek bereiken. Maar is dat het publiek dat ik met mijn bedrijf wil bereiken? In de regel zijn mijn klanten mensen van alle dag maar vaak toch echt al op leeftijd. Zo kom ik bij de klanten aan huis of in zorgcentra's of zijn ze vaak doorverwezen door hun huisarts, diabetes verpleegkundige of podotherapeut.

Het antwoord is denk ik ja; ik merkte dat het tijdens de ''coronastop'' toch een uitkomst had kunnen zijn. Een uitkomst om in contact te blijven staan. Al deed ik dat zeer zeker nog op de "ouderwetse manier". Zo verstuurde ik per post brieven naar mijn klanten, of bracht ze persoonlijk langs, uiteraard op anderhalve meter. Ik belde tussen het begeleiden van mijn kinderen met het huiswerk met mijn klanten om afspraken te verzetten en te vragen hoe het met hun ging. Dit had natuurlijk makkelijker gekund met een medium als Facebook of Instagram. En ik behandel natuurlijk ook de gewone voeten! De voeten van een bouwvakker die hele dagen werkschoenen aan heeft met stalen neuzen. Of de voetballer met ingroeiende teennagels of de mevrouw die prachtige puntschoenen draagt op kantoor en daardoor een likdoorn heeft ontwikkeld. Dat is vaak de groep die wel actief is op social media. 

Nu is het de komende tijd dus aan mij om deze hele nieuwe wereld te ontdekken. Op deze manier de vaste klanten te bereiken maar uiteraard ook nieuwe te verwelkomen in de praktijk!

 

 

 
Bellen
Info